Добрий день, шановні восьмикласники і восьмикласниці! Під час дистанційного навчання ми продовжуємо здобувати знання, але самотужки. Я впевнена, Ви зможете, Ви - МОЛОДЦІ!
Прошу опрацьовувати матеріал уроків за темами навчальної програми для 8 класу і виконувати практичні завдання. Відповіді на завдання можна сфотографувати і надіслати мені на Viber за номером 0965984228 або на електронну адресу fedorivka1967@ukr.net
Приєднуйтеся та виконуйте завдання (за можливості) у зручний для Вас час.
Бережіть себе та своїх рідних!
1. Уважно прочитайте текст переказу:
Острів, що пливе у вічність
Нинішній освічений і всезнаючий мандрівник добре знає цей острів. Будучи найбільшим і наймальовничішим на Дніпрі, він перетворився останнім часом на осередок туризму. Кожен, хто подорожує Дніпром, ступає на цю предковічну землю. І взагалі всі, хто приїздить до запорізького краю, прагнуть неодмінно відвідати легендарну Хортицю.
Хортиця
— сестриця Дніпра. Скільки несе свої води Дніпро, стільки й
височить посеред його розлогого плину усіяний могутніми дубами кам'яний острів, що, немов гігантський старезний
вітрильник, тихо пливе у вічність. Хортиця в сльотаву днину — сувора і хмурна,
за сонячної погоди — велична і чарівна.
Острів — справжнє буйство ландшафту. Утворюючи його, природа довго не роздумувала — нагромадила купу гранітних скель, залила низинні місця водою, кинула віхті зелені — і вийшло диво. Мальовнича краса острова збереглася і до наших днів.
Хортиця
— свідок подій сивої давнини. На крутих берегах острова зупинялися воїни київських князів Олега, Ігоря, Святослава, Володимира. Пізніше тут була Запорозька Січ, майоріли козацькі корогви. Під одним
із дубів козаки писали лист турецькому султанові.
До
наших днів дійшли козацькі назви окремих скель. «Найстійкіша» Чорна скеля.
Навіть за найясніших днів не освітлюється сонцем. За переказом, саме на Чорній
скелі 972 року загинув у нерівному бою князь Святослав.
Страшить відвідувачів Зміїна печера, що являє собою природне урвище
глибиною до чотирьох і шириною до одного метра. Переказують, що тут запорозькі
козаки ховали військову казну.
Довкруг Хортиці чимало напівзатоплених скель-острівців. Одна
із скель називається Запорозька миска. Це справді дивовижне творіння природи —
виїмка діаметром півтора і глибиною близько метра, схожа на посудину. З
покоління в покоління дніпровські лоцмани передавали легенду про те, що в
спекотні дні козаки варили галушки величиною з кулак.
Неподалік
від острова, на околиці села Верхня Хортиця росте славетний сімсотрічний дуб.
Розповідають, що під дубом стояв із своїм військом Богдан Хмельницький, коли
1648 року йшов на Жовті води.
Нині
унікальна пам'ятка природи під охороною закону.
З книжки «Відкриття. Пошуки. Знахідки» (300 сл.)
2. Короткий аналіз змісту тексту:
- Чим приваблює і зачаровує Хортиця? Свідком яких історичних подій була легендарна Хортиця? Чим дивують відвідувачів скелі-острівці, дерева й острова?
- Поясніть назву тексту.
3. Словниково-орфографічна робота
1) Доберіть метафоричні назви до слова Хортиця (серце Запорозької Січі, козацька вольниця, столиця запорозьких козаків, легендарна земля).
2) Знайдіть епітети до назви Хортиця (сивочола, легендарна, сувора, велична, чарівна, мальовнича).
3) Поясніть лексичне значення слів:
Ландшафт – складний природно-географічний комплекс, у якому всі основні компоненти: рельєф, клімат, вода, ґрунти, рослинність і тваринний світ знаходяться у складній взаємодії, утворюючи однорідну нерозривну систему.
Урвище – провалля.
Казна – скарбниця.
Лоцман – провідник суден, добре обізнаний з умовами певної ділянки моря, річки, судноплавного каналу.
Домашнє завдання: повторити правила §23-23, вправи 262-264 (усно), письмово виконати завдання "Готуємося до тематичного оцінювання ст. 124-125.
Твір-опис місцевості може бути складений у художньому або науковому стилі. У художніх текстах опис місцевості поєднується з описом природи, часто — з розповіддю (хто потрапив у місцевість і чому) та роздумами (про що думає персонаж, оглядаючи місцевість). Своє ставлення до опису місцевості автор може висловлювати прямо (Боже! Яка краса навколо!) або за допомогою художніх засобів (Зовсім недавно на нашій вулиці почали рости будинки, як гриби після дощу.). Науковий опис місцевості лаконічний, стислий. Найголовніше в ньому — відтворити предмети та їх найхарактерніші ознаки. Наукові описи місцевості зустрічаються під час описування ландшафтів, при з'ясуванні положення окремих об'єктів місцевості. Теми для творів-описів: "Моє село" "Улюблене місце відпочинку". "Наша вулиця". "Міст через річку". "У долині річка в'ється". Орієнтовний план твору-опису "Наша вулиця". 1.В якому місті (селі) ти живеш, на якій вулиці? 2. Чому твоя вулиця має таку назву? 3. Опиши свою вулицю: а) як далеко вона простяглася; б) широка чи вузька; в) який транспорт по ній рухається; г) які будинки розташовані; ґ) які громадські споруди тут знаходяться (церква, магазин тощо). 4. Що прикрашає твою вулицю? 5.Як змінилася вона за останні роки? 6. Як виглядає у різні пори року? Коли найбільше подобається? 7. Чим радує тебе вулиця? 8.Що б ти хотів на ній змінити? Словничок. Пряма-прямісінька, петляє поміж будинками, об'їзна дорога, по обидва боки, посередині, в кінці, переважають, квартал, незначні архітектурні деталі, мікрорайон, в оточенні дерев, милують око, перед центральним входом, створює затишок.
|
Домашнє завдання: натисніть на посилання "КОНТРОЛЬНА РОБОТА" і виконайте на окремих аркушах свій варіант контрольної роботи. Сфотографуйте роботу і надішліть мені. Після поновлення роботи закладу в очному режимі принесіть роботу до школи.
Домашнє завдання: опрацюйте матеріал підручника, вивчіть правила §21, повторіть правила §16-20, вправи 190-191, 195-197 (усно), вправи 194, 198 (письмово).
Науковий опис місцевості лаконічний, стислий. Найголовніше в ньому — відтворити предмети та їх найхарактерніші ознаки. Наукові описи місцевості зустрічаються під час описування ландшафтів, при з'ясуванні положення окремих об'єктів місцевості.
Теми для творів-описів.
"Улюблене місце відпочинку".
"Наша вулиця".
"Моє рідне село".
Орієнтовний план твору-опису "Наша вулиця".
1.В якому місті (селі) ти живеш, на якій вулиці?
2. Чому твоя вулиця має таку назву?
3. Опиши свою вулицю:
а) як далеко вона простяглася;
б) широка чи вузька;
в) який транспорт по ній рухається;
г) які будинки розташовані;
ґ) які громадські споруди тут знаходяться (церква, магазин тощо).
4. Що прикрашає твою вулицю?
5.Як змінилася вона за останні роки?
6. Як виглядає у різні пори року? Коли найбільше подобається?
7. Чим радує тебе вулиця?
8.Що б ти хотів на ній змінити?
Словничок.
Пряма-прямісінька, петляє поміж будинками, об'їзна дорога, по обидва боки, посередині, в кінці, переважають, квартал, незначні архітектурні деталі, мікрорайон, в оточенні дерев, милують око, перед центральним входом, створює затишок.
Зразок Твір-опис «Моя вулиця» У кожної людини є найпам’ятніші, найдорожчі місця в житті. Для мене — це моя рідна домівка, мій дім, моя вулиця. Коли я була зовсім маленькою, мої батьки одержали квартиру в новому районі на вулиці Дружби Народів. Я вважаю, що ця назва символічна, адже саме дружба між людьми є запорукою найкращих почуттів: дружба перетікає в любов, без дружби немає вірності, з дружби починається людяність. Дванадцять років тому на місці кукурудзяного поля і колгоспних ферм «виріс» молодий житловий масив. Білі багатоповерхівки височіли над землею, ніби торкаючись хмар рогачами телеантен, і самі нагадували хмари. Я і мої ровесники зростали разом із цим районом, тут нам усе близьке і знайоме. Наша вулиця пряма і широка. Улітку тут багато зелені, адже на один бік припала лісосмуга, перетворена на затишну алею. З іншого, сонячного боку,— завжди багато квітів, проте і дерева за дванадцять років вже встигли підрости. Край вулиці виходить у поле. Із вікон верхніх поверхів відкривається чудовий краєвид — неосяжні зелені поля, які на початку літа золотяться соняшниковим сяйвом. Інший край вулиці впирається у широку автомобільну магістраль, за якою починаються приватні забудови. Хоча одноповерхові будиночки і претендують на оригінальність архітектури, я люблю багатоповерхівки. Особливо приємно дивитися на дев’ятиповерхівки з візерунками біля дахів — це будинки поліпшеного планування. Вони виділяються своєю оригінальністю. Вулиця дуже довга, а з обох її країв розташувалися «Універсами». їх спроектовано майже однаково, тому вулиця набуває своєрідного обрамлення. Для обслуговування жителів на території нашого мікрорайону заплановано необхідні громадські та державні заклади. Більшою мірою вони розташовуються на перших поверхах багатоповерхових будинків, за винятком хіба що магазинів і кафе. Кафе «Лотта» стало улюбленим місцем відпочинку молоді. А між будинками у затишних дворах розташувалися дитячі садочки та школи. В оточенні житлових будинків моя школа. Ця триповерхова споруда побудована так, що багато її вікон виходять у внутрішній дворик із клумбою посередині, на якій росте велика ялина. Перед центральним входом полум’яніють на клумбах квіти, а березова алея, яка веде до школи, створює затишок, підносить настрій. Я люблю свою вулицю будь-якої кори, але особливо восени. Це час, коли все залите золотом, яке перемежовується з багрянцем. Із вікна мого будинку добре простежується увесь мікрорайон, а легкий вітерець ранньої осені сповнює кімнату пахощами зів’ялого листя.Джерело: http://dovidka.biz.ua/tvir-opis-moya-vulitsya/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
"Наша вулиця".
"Моє рідне село".
Сфотографуйте роботу і надішліть мені. Після поновлення роботи закладу освіти в очному режимі принесіть роботу до школи.
Комментариев нет:
Отправить комментарий