Добрий день, шановні восьмикласники і восьмикласниці! Під час дистанційного навчання ми продовжуємо здобувати знання, але самотужки. Я впевнена, Ви зможете, Ви - МОЛОДЦІ!
Прошу опрацьовувати матеріал уроків за темами навчальної програми для 8 класу і виконувати практичні завдання. Відповіді на завдання можна сфотографувати і надіслати мені на Viber за номером 0965984228 або на електронну адресу fedorivka1967@ukr.net
Приєднуйтеся та виконуйте завдання (за можливості) у зручний для Вас час.
Бережіть себе та своїх рідних!
ЦИТАТНА ХАРАКТЕРИСТИКА ГОЛОВНИХ ГЕРОЇВ
ТВОРУ.
Вітька Горобець
·
Вітька — високий, худий, з рідким
білявим чубчиком — не міг і хвилини спокійно всидіти на місці. Запальний і
рвучкий…
·
Він вродився балакучий, як сорока, може
годинами безугавно тріскотіти.
·
Перше хвилювання потроху зникає. До
хлопця знову повертається здатність мислити, говорити.
·
Вітька все кружляє й кружляє між
вербами. На ньому нові (сині в смужечку) штани й жовті рипучі черевики. Рукава
білої сорочки по-парубочому закачані по лікті. На голові — бокс (таки домучив
клятий Левонтій!), білявий чубчик непокірно стовбурчиться.
·
Хлопцеві так хочеться утнути щось
героїчне, щось таке лицарське. Безперечно, на очах у дівчини. Щоб побачила,
який він сміливий та відважний.
·
Ой, який же ти замурзаний! — сплеснула
руками. — І вуха у сажі, герою ти мій сміливий, орлику відважний! Ти, мов той
лев, накинувся на вогонь.
Федько Котигорошко
·
Маленький товстий і флегматичний Федько
мусив бігати за ним підтюпцем. Цей дванадцятилітній опецьок (якого за
смаглявість по-вуличному називали Жучком), здавалося, не ходив, а котився на
своїх коротеньких ногах. По-третє, старша Федькова сестра працювала бібліотекаркою
в сільському клубі, і Федько змалку мав доступ до тих книжок, яких дітям суворі
педагоги не рекомендували давати. Федько вибирав книги на свій смак і ковтав їх
десятками. Міг терпляче лежати на одному боці цілий день і ще терплячіше читати
семисотсторінковий роман, від обсягу якого у Вітьки йшов мороз по спині. І хоч
часто Федько не розумів прочитаного, але це не відбивало в нього охоти до
читання. Особливо багато читав Котигорошко про кохання і вважав себе в цім ділі
знавцем-теоретиком.
·
Федько знову був Федьком: флегматичним,
спокійним, добродушним і вайлуватим.
·
Що в мене на думці, те в тебе на язиці.
Чистісінький тобі Вольф Мессінг!
·
Що він язикатий — знала, але щоб так
складно небилиці плести… А щоки горять… Ах, які капосні щоки, так і горять,
горять… Ну й утнув же Федько!
Галя Козачок
·
Раптом Вітька оторопіло застиг на місці:
з бічної вулички, широко усміхаючись, прямо на них ішла Галя Козачок. Ні, вона
не йшла, а наче аж пливла, ледь торкаючись землі стрункими ногами в білих
черевичках та гордо несучи маленьку голівку з товстою косою.
·
Яка ж вона гарна!.. Куди він раніше
дивився, куди?.. О сліпець!.. О великий сліпець!.. І добре, що хоч вчасно
прозрів!
·
Ніби сонце вкотилося до сарая. На порозі
з'явилася Галя Козачок.
·
Вона підходила до нього, струнка й
висока, в білому-білому платті, зашаріла від швидкої ходи, а очі сяяли ніяково
й радо.
·
Щоправда, Галя — дівчина не з лякливих.
Сам Причепа колись потиснув їй руку і подякував за відвагу. Він тоді їхав
велосипедом мимо колгоспної ферми, звідти вискочив бугай Кордебалет.
Петро Білий
·
Городом йшла Галя, його Галя із сином
чаплівського фінагента Петром Білим! Вона весело сміялася до нього, і Петро теж
сміявся. Отой завжди прилизаний, напахчений одеколоном мамин синок, Петро
Білий. Отой Петро Білий, ябеда і боягуз, хвастун і брехун, якого Вітька терпіти
не міг.
·
Боягуз він нікчемний, а не Петро!
Хвастун заячий! Та зроду-віку не повірю, щоб Галя його покохала!
Проблематика твору
Алегоричність образів дракона Грицька, пустельника та князя
Домашнє завдання: повторити матеріал підручника ст. 226-236, складіть сенкан "Шептало", виконайте тестові завдання,join.naurok.ua
Домашнє завдання: опрацюйте матеріал підтучника ст. 226-236, прочитайте оповідання "Білий кінь Шептало", складіть паспорт твору.
1.
Відображення
волелюбного духу українського народу в повісті
“Дорогою ціною ” М.Коцюбинського.
- Героїзм українського народу під час
воєнного лихоліття в оповіданні “Ніч перед боєм” О. Довженка.
- Сім'я, у якій я хотів би виховуватися (за твором Н.Бічуї “Шпага Славка Беркути”)
04 квітня 2022 року
Домашнє завдання: повторити матеріал підручника ст. 203-225, напишіть міні-твір "Що таке справжня дружба?" за твором Ніни Бічуї "Шпага Славка Беркути", виконайте тестові завдання,join.naurok.ua
Домашнє завдання: повторити матеріал підручника ст. 203-225, складіть паспорт твору, виконайте тестові завдання,join.naurok.ua
Домашнє завдання: повторити матеріал підручника ст. 203-225, складіть паспорт твору, виконайте тестові завдання,join.naurok.ua
Домашнє завдання: прочитати повість, виконайте тестові завдання,join.naurok.ua
Код доступу 9343565
1. Дайте письмові відповіді на питання «Пізнай героя за його висловлюванням» (письмово)
1. «Втечу... Піду за Дунай, може, ще там люди не пособачились...»
2. «Бунтар... гайдамака! Він мені людей баламутить!» (Пан)
3. «...Тікаймо звідси, бо ті хлопи заб'ють
нас, як мого дідуся в Умані».
4. «Ну, хай тебе боронить і хова од лихого
мати божа... Прощавай!»
5. «Не так мені страшно ляха, як злість
бере на наших людей: застромив віл шию в ярмо та й байдуже йому, тягне, хоч ти
що...»
6. «З живого шкуру здеру, чисто оббілую...
Я ж йому пригадаю, гайдамаці, Кодню...»
7. «За Дунай, у Січ із тобою... Приймаєш
товариша чи не приймаєш?»
8. «Пропадай воно все пропадом... Піду
і я світ за очі... Вже ж за тобою, хоч серцеві легше буде...
9.«Шукай тепер, пане, парубка з
молодицею... ніхто не бачив, лиш двох парубків стрічали».
10.«Хіба я боюся смерті? Сохрани боже!..
Пошли, господи, й завтра. Раз вмирати - не двічі. Вмер - і край, більш не
встанеш».
11.«Бодай ти, запалася, треклята країно,
з твоїми порядками!..»
12.«Як живий буду, землю оратиму, рибальством житиму... все ж краще на волі, ніж під паном...»
Одним із секретів повісті М.Коцюбинського «Дорогою ціною»
є його час. Це ще один своєрідний невидимий герой. Основні
події, що відбуваються з головними героями Остапом і
Соломією, укладаються в невеличкі межі кількох тижнів, але
за змістом повість охоплює великий історичний проміжок –
близько двох століть. Відкриваючи кожну нову часову площину,
відображену у творі, ми все глибше проникаємо в історію
українського народу, її славетні й трагічні сторінки.
Письменник романтизує своїх героїв, їхні пригоди. І водночас вони виглядають цілком достовірними, правдивими. Досягає він цього за рахунок реалістичної передачі психології персонажів. Надзвичайної майстерності досягає письменник, використовуючи пейзаж для відтворення переживань героїв.
Реалістичні | Реалістично-символічні | Алегорично-символічні |
1. Пригадайте:
- Що називається драмою?
- З чого складається драматичний твір?
- Скільки дій має п’єса «Сто тисяч»?
- Яка перша назва комедії?
- Хто першим зіграв роль головного героя твору?
- Які проблеми розкриває Карпенко-Карий у творі:
* батьки і діти;
* прагнення збагатитися заради задоволення власних потреб;
* бідність і багатство;
* добро і зло.
- Хто головний герой комедії «Сто тисяч»?
Перша редакція комедії мала назву «Гроші». Чому саме «Гроші»?
Прочитавши твір, можна зрозуміти, що для Калитки найважливіше - купити землю, отже, потрібні гроші. Тому всі його вчинки спрямовані на здобуття грошей. А гроші, якщо тільки вони керують людиною - це основна причина всіх людських вад. Саме вони зробили Калитку крутієм, деспотом, лицеміром і стяжателем. Жадоба до грошей призводить до духовної деградації людини. Саме гроші стають для нього найвищим авторитетом, а так би мовити, людське ставлення до людини натомість повністю знецінюється. У гонитві за грошима Калитка раз у раз потрапляв у смішні обставини, а згодом і зовсім потрапив у катастрофічне становище.
2. Проблема влади грошей у творі
2.2. Інформаційне ґроно «Вплив грошей на героїв п’єси».
* Цинізм
* грубість
* деградація
* кохання за розрахунком
* злість ГРОШІ
* грубість
* жорстокість
* зневага до науки
* шахрайство
* деспотизм
3. Засоби сатиричного змалювання.
Чому сміються люди? Як їх посмішка впливає на оточуючих?
Які засоби сатири вам відомі?
Гротеск (фр. grotesque, від італ. grotta - грот, печера) - художній засіб, прийом, що ґрунтується на свідомому перебільшенні, контрастах трагічного й комічного, де реальне в житті переплітається з фантастичним, страшне - з незвичайно смішним.
Іронія (гр. eironeia - удавання, лукавство) - троп: приховане кепкування, глузування. Також уживання слова в оберненому, протилежному значенні. Наприклад, із серйозним виглядом удавано стверджують протилежне тому, що думають насправді, про якесь явище чи людину. Іронія може бути доброзичливою, сумною, злою, дошкульною, гнівною. Дошкульна, гнівна іронія близька до сарказму.
Сарказм (гр. sarkasmos, від sarkazo - рву м’ясо) - троп: глузування над людиною, державою, діяльністю організацій, що ґрунтується на почутті переваги мовця над тим, про кого чи про що він пише, говорить чи до кого він звертається. Буває їдким, викривальним, гірким. Сарказм близький до іронії.
Сатира (лат. satira, від satura - суміш, усяка всячина) - вид художньої літератури у прозі чи віршах, де зображення здійснюється через різке осміювання, критику всього негативного. Об’єкт висміювання часто малюється в перебільшеному смішному чи комічному вигляді.
Підсумок уроку.
Бачимо, що Калитка прийшовши до себе після спроби самогубства не звертається до Бога, не дякує за порятунок, а говорить: «Краще смерть, ніж така потеря». Отже, автор зображує згубний вплив грошей на людину, яка втративши важливі людські цінності – любов, повагу, дружбу, милосердя, щедрість, і не усвідомлюючи цього перетворюється на людину бездуховну, тобто таку, яка не бачить свого життя без матеріальних цінностей. Отже, автор засуджує силу, яка перетворює людину на ненажеру, яка викорінює з душі людської те добре і святе, що заложив туди сам Бог. І сила ця - гроші.
Але водночас утверджує ідею духовності як основи людського життя, показує нам до чого може призвести людська жадібність.
Серед дійових осіб п’єси ніхто активно не протистояв Герасимові і свідомо не боровся проти нечесних шляхів його збагачення. Правда, Роман і Параска не погоджуються з планами Герасима одружити сина з Пузирівною заради приданого, однак Калитка сам скоро змінює своє рішення. Незважаючи на тимчасовий, скороминущий характер цього конфлікту, він має важливе значення для розуміння смислу п’єси, бо доводить, що в народному середовищі зберігаються здорові моральні принципи: повага до праці, почуття власної гідності, вірність у коханні. Та загалом протест Романа й Параски не виходить за межі традиційних сімейних відносин.
І все ж у комедії відчувається присутність особи, яка протягом усього твору повстає проти влади нечистих грошей. Такою особою є сам автор.
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕО
Домашнє завдання
Скласти інформаційне гроно "Риси характеру Герасима Калитки" , дати письмову відповідь "Чи все можна купити за гроші?
Домашнє завдання: опрацювати матеріал підручника ст. 79-85, вивчіть напам'ять вірш "Хотіла б я піснею стати" і надішліть відеозапис вивченого твору, join.naurok.ua
Комментариев нет:
Отправить комментарий